CÉGPORTÁL. MAGYARORSZÁGI SIKERES VÁLLALKOZÁSOK

Mit jelez számunkra a gyújtó gyertya? Ha odafigyelünk a jelekre, komoly problémákat is megelőzhetünk!

A négyütemű motor egy kivételesen fontos részéről lesz most szó, melynek feladata, hogy begyújtsa a benzin üzemű motorokban az összesűrűsödött benzingőzt!

A gyújtó gyertya kivétele és kicserélése már egészen kis rutinnal és némi tájékozottsággal elvégezhető, így nem feltétlenül kellene ezért szerelőhöz mennünk. Azonban a kicserélt gyertyák sok más problémáról is árulkodhatnak számunkra, melyeknek jeleit nem árt, ha ismerjük.

Ha időben felismerjük, milyen meghibásodásra utalhat a gyertya elváltozása, sok fejfájást és komoly költségeket is megspórolhatunk magunknak. Itt van néhány támpont, ami a gyertyacserélés esetén remek kiinduló pontnak felel meg számunkra.

Ha a gyertya szigetelőcsúcsát és elektródáit finom koromréteg fedi, az arra utalhat, hogy az üzemanyag levegő keverék nem megfelelő arányú, vagy a gyertya nem a megfelelő hőfokon működik. Az ilyen esetekben mindig ellenőrizni kell a légszűrőket is, hiszen azok szennyezettségére is utalhat ez a fajta elváltozás. Ha nem fordítunk erre elég figyelmet, az nehézkes hideg indításhoz és akár a katalizátor meghibásodásához is vezethet.

Ha a gyertya elektródái kivételkor meg vannak olvadva, az azt is jelentheti, hogy a gyertya nem volt megfelelően meghúzva, de utalhat arra is, hogy nem elégséges minőségű üzemanyaggal tankoljuk rendszeresen az autót. Ez a probléma akár a motor teljes tönkremeneteléhez és cseréjéhez is vezethet, ezért mindenképpen érdemes komolyan venni és megkeresni a hibás működés okát és forrását.

Ha barnássárga, esetleg zöldes mázréteget találunk a szigetelőcsúcsokon, az nagy valószínűséggel a benzinben vagy a motorolajban található adalékanyagok lerakódásának lehet köszönhető. Az ilyen esetekben sürgősen be kell állítani a keverékképző rendszert. Ha ezek a lerakódások masszívabb, salak szerű réteget képeznek, akkor már motorkárosodáshoz is vezethet a rendellenesség. Ebben az esetben érdemes sürgősen átállni más üzemanyag és/vagy motorolaj használatára. A benzinben és olajban található adalékanyagok ki is kezdhetik a gyertyák elektródáit, ez okozhat egyenetlen gyújtást, nehézkes indulást vagy gyorsítást és ettől a jelenségtől jelentkezhet kopogó hang is a motortérben. Ha ilyet tapasztalunk, ne késlekedjünk azonnal cseréljük ki a gyújtógyertyákat és ebben az esetben is érdemes megfontolni az üzemanyag és motorolaj leváltását egy jobb minőségre.

De akkor is érdemes azonnal kicserélnünk a gyertyákat, ha úgy vesszük észre, hogy azok meg vannak repedve, vagy kisebb darabok vannak belőlük letörve. Ez legtöbbször a szakszerűtlen behelyezésből adódik és szintén komoly károkat okozhat.

Ha túl sok olaj kerül az égéstérbe, akkor az akaratlanul is megtapad a gyertyák felületén. Ennek következtében rövidzárlat vagy akár teljes működésképtelenség is felmerülhet. Ha azonban időben észlelni tudjuk a problémát és beállítjuk a helyes üzemanyag-olaj arányt, elkerülhető a szélsőséges probléma és a nagyszabású szervízköltség.

A gyújtógyertya állapotát legalább 30 000 kilométerenként érdemes ellenőrizni, és ha szükséges, mert valami rendellenességet tapasztalunk, akkor azonnal cserélni kell!

Lényeges, hogy ezt a fontos alkatrészt mindenképpen biztonságos forrásból megbízható helyről vásároljuk meg.

Az alkatreszes.hu Magyarország egyik legújabb és leg-ügyfélbarátabb autóalkatrész webáruháza, ahol szinte minden autó típushoz megtalálhatóak alkatrészek a kínálatban.

Széles választék, gördülékeny rendelés és kedvező ár jellemzi a webáruház működését, itt mindenki megtalálja azt, amit keres!

www.alkatreszes.hu

Kommentek


Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be:

| Regisztráció


Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az nlc-re!