Mikor autóvásárlásra kerül a sor, akkor egy gondos leendő tulajdonos biztosan kikéri környezetében az autók világában jártas barátok, ismerősök vagy rokonok véleményét, tapasztalatait.
Ilyenkor akarva akaratlanul előjönnek a már közhelyig csépelt mondatok: „mindegy, csak olaszt és franciát ne”, „németet vegyél, mert az megbízható”, „a japán autók biztosan nem hagynak majd cserben.”
Aztán ha sok mindenkit megkérdezünk, előbb-utóbb hallunk majd ellentétes véleményeket is. Előkerül majd egy-egy olyan story, amikor valakinek a német autója folyton szervízben volt, vagy elér minket egy olyan francia autó híre, ami a kötelező karbantartási munkálatokon kívül sosem volt szerelőnél, mégis hibátlanul kiszolgálta tulajdonosát. Ez az a pont, amikor egy laikus már teljesen összezavarodik, és tanácstalanul áll a helyzet előtt. Most akkor milyen típusú autót érdemes venni? És melyik az, amelyiket semmi esetbe sem?
Nem állítjuk, hogy a gyártók által kibocsájtott típusok között nincsen egy-egy rosszabbul sikerült, problémásabb sorozat, DE!
Általánosan elmondható, hogy típus alapján nem lehet meghatározni, hogy egy autó milyen állapotban van, és hogy a közeljövőben lesz-e vele probléma vagy sem. Nem az autó típus határozza meg, hogy egy autót érdemes-e megvenni, hanem az állapota, ami viszont nagyon sok tényezőből állhat össze.
A típusnál és márkánál jóval érdemesebb figyelembe venni az autó előéletét. Fontos szempont lehet, hogy eddig mennyit és hogyan használták a járművet. De figyelem! Nem kifejezetten csak az jelenthet problémát, ha túl sok kilométer van benne. Nagy boldogsággal, és előnyként szokták közölni, hogy egy 10 éves autóban csak 50 000 Kilométer van, de ez jó eséllyel nagyobb probléma is lehet, mint ha ennek a tízszerese lenne. Az autó ugyan is sokkal inkább veszélynek van kitéve, ha áll, hiszen az alkatrészeken a kenőanyagok beszáradhatnak, a mechanikák ellustulnak, a lerakódások megsűrűsödnek, és ezek a tényezők nagy szervízköltséghez is vezethetnek.
Aztán ott van még a másik előnyként tálalt hátrány: a női tulajdonos.
Bizonyára van sok-sok kivétel, és kérem, senki ne vegye magára, de általánosságban nagyon is elmondható, hogy egy nő kevésbé tudatos az autóhasználatot illetően. Ez nem azt jelenti, hogy biztosan rosszabbul vezet egy nő, mint egy férfi, inkább azt, hogy többségben a nőknek kevesebb érzéke van a gépek működéséhez, így kevésbé tud odafigyelni a lehetséges rendelleneségekre, hajlamosabb elmulasztani a kötelező szervizelési munkálatokat, vagy később veszi észre, ha valami nem úgy működik, ahogyan kellene. A női tulajdonos tehát sokszor jelenthet hátrányt, mint előnyt, ne dőljünk be ennek sem!
Ha van módunk rá, akkor olyan autót vásároljunk, amelynek pontosan vissza tudjuk követni előéletét, tudjuk, milyen főbb alkatrészek lettek benne kicserélve, és mik azok a hibák, amik rendszeresen előjönnek az adott darab esetében. Ne húzzunk általánosítások alapján sztereotípiákat egy-egy típus köré, hiszen ugyan annak a gyártónak ugyan abból a szériájából kifoghatunk szinte tökéletes, leharcolt, vagy gyári hibás állapotút is. Itt már közbeszól a szerencsefaktor is.
Az apróbb hibák esetén pedig nem kell rögtön a kardunkba dőlni. Egy autóra minden esetben költeni kell, és ha használtan vásárolunk gépjárművel, majdnem biztos, hagy valami már elérett, elhasználódott, elromlott rajta.
Legyünk tudatosak, és mi magunk mindig végezzük el a szükséges karbantartásokat, figyeljünk oda az autó igényeire, és ne halogassuk a szervízt, ha valami rendellenességet tapasztalunk. Ha pedig megbízható forrásból származó, jó minőségű alkatrészekre van szükségünk, keressük az alkatreszes.hu autóalkatrész webáruházat!
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: